Jdi na obsah Jdi na menu
 


Učíme se v první třídě

 

Vážení rodiče,

dohlédněte, prosím, aby žáci nosili na pondělní hodiny angličtiny učebnici a měli splněné zadané úkoly. Anglický jazyk mají žáci 1x týdně, proto dostávají domácí úkol, aby se k angličtině vrátili i v průběhu týdne mezi lekcemi. Úkoly jsou jednoduché, ale i vybarvení objektů může sloužit k jejich pojmenování. Ptejte se Vašich dětí, co se učíme a co můžou z obrázků pojmenovat.

Často na splněné úkoly navazujeme aktivitou v následující hodině a děti, které nemají s čím pracovat,  jsou v nevýhodě.

Využívejte s dětmi i online procvičování na :

http://www.oup.com/elt/happyhouse

 

Děkuji vám za spolupráci

Olga Čermáková

18.3.

Procvičujeme slovní zásobu na téma narozeniny. 

Trénujeme otázku IS IT ...? ( Je to..?)

Učíme se zeptat HOW OLD ARE YOU ?, písnička s otázkou zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_05/singalong_unit05chant?cc=cz&selLanguage=cs

s.49, nakresli svůj narozeninový dort

11.3.

Poslouchali jsme písničku a reagovali zvednutím obrázku na slova, která slyšíme.

Písničku najdeš zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_05/singalong_unit05song?cc=cz&selLanguage=cs

Poslouchali jsme příběh a procvičovali otázku IS IT ......?.

Příběh:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_05?cc=cz&selLanguage=cs

V učebnici s. 47 jsme přiřazovali barvy na kartičky dárků.

- procvičuj názvy 6 slov

4.3.

Začínáme s UNIT 5, téma NAROZENINY, učíme se 6 slov, procvičuj zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_05?cc=cz&selLanguage=cs

Děti si vystřihly obrázkový slovník, máme ve škole v deskách, použijeme příští hodinu.

Hráli jsme pexeso, zahraj si zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_05/games_unit05_01?cc=cz&selLanguage=cs

- procvičuj si poslech a opakuj slova, zahraj si pexesosmiley

18.2.

Opakujeme názvy oblečení. Dokončili jsme UNIT 4. 

Zpívali jsme písničku a doprovázeli ji pohybem. Vyjadřujeme oblékni si / sundej si ( PUT ON/ TAKE OFF)

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_04/singalong_unit04song2?cc=cz&selLanguage=cs

DÚ - s. 43, dolep do obrázků samolepky, pojmenuj obrázky ( barva + předmět)

UVIDÍME SE PO PRÁZDNINÁCH.UŽIJTE SI JEsmiley

 

11.2.

Procvičujeme názvy oblečení. Žáci si zkusili pojmenovat nahlas před tabulí 6 obrázků. Zvládli to všichni, někteří potřebovali nápovědu, ale opravdu se snažili

Dnes poprvé zkoušely děti přepsat dle vzoru slova označující názvy oblečení.Dařilo se jim.Pracovní listy si dokončíme příští hodinu.

DÚ-s.34 a 35, pojmenuj doma nahlas někomu z rodiny všechny druhy oblečení, které znáš. Můžeš přidat i barvu, např. RED T-SHIRT

 

4.2.

Učíme se vyjádřit, že je něco oblíbené ( MY FAVOURITE T-SHIRT, MY FAVOURITE COLOUR...)

Poslouchali jsme příběh v učebnici s. 40, vybarvovali obrázek dle zadání.

- s. 39, nakresli svoje oblíbené tričko, MY FAVOURITE T-SHIRT, když to bude možné, přijď ve svém oblíbeném tričku 11.2. do školy.

 

28.1. 

Popisujeme předměty:

počet+ barva + název předmětu ( např. TWO BLUE SKIRTS...)

Učebnice s.38, zpívali jsme písničku:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_04/singalong_unit04song?cc=cz&selLanguage=cs

DÚ - pracovní list, vybarvi oblečení dle zadání, pojmenuj vše vybarvené ( red shoe, orange hat.....)

21.1. 

Procvičujeme názvy oblečení pomocí obrázků.

Poslouchali jsme příběh, učebnice s.36, poslouchej zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_04?cc=cz&selLanguage=cs

Popisujeme barvu předmětu ( TWO RED SOCKS,...)

s.37, dokonči práci ze školy, dobarvi ponožky, počítej a zkus vyjádřit počet a barvu, např. :

THREE RED SOCKS

SIX BLUE SOCKS......

 

14.1.

Učíme se názvy 6 oblečení, učebnice s. 24, 25. 

Procvičuj zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_04?cc=cz&selLanguage=cs

Zahraj si pexeso:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_04/games_unit04_01?cc=cz&selLanguage=cs

Připravili jsme si obrázkový slovník.

7.1.

Opakujeme barvy, hračky, učíme se vyjádřit BARVA +PŘEDMĚT  ( A BLUE CAR)

Učebnice s. 32, dokreslili jsme obrázky - Rodney a jeho hračky v lekci ( doll, train, car)

Učili jsme se písničku NOISY TOYS ( s. 32), doprovázeli pohybem:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_03/singalong_unit03song3?cc=cz&selLanguage=cs

- vylep si na s.33 samolepky a pojmenuj nahlas všechny hračky

10.12.

Procvičujeme barvy a čísla. Spojujeme barvu + předmět  (a red doll ).

Poslouchali jsme příběh na s. 30, popisovali hračky na s.31 ( a red car, a pink doll...)

26.11.

Určujeme počty předmět, učebnice s. 27.

Učíme se názvy šesti barev, s. 28, pexeso barvy zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_03/games_unit03_01?cc=cz&selLanguage=cs

Zpívali jsme písničku o barvách:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_03/singalong_unit03song2?cc=cz&selLanguage=cs

Vybarvili jsme obrázky s. 29.

procvičuj názvy barev.

 

19.11.

Procvičujeme názvy hraček:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_03?cc=cz&selLanguage=cs

Vystříhali jsme si obrázkový slovník a pracovali s ním.

Poslouchali jsme příběh v učebnici s. 26, poslouchej zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_03?cc=cz&selLanguage=cs

DÚ - v hodině jsme si řekli, že si doma žáci zahrají na webu pexeso s názvy hraček .

VELIKÁ OMLUVA,  PEXESO S HRAČKAMI NENÍ BOHUŽEL K DISPOZICI

12.11.

Procvičujeme ještě čísla. Učili jsme se písničku (učebnice s. 22):

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_02/singalong_unit02song3?cc=cz&selLanguage=cs

Pracovali jsme s učebnicí s. 24 a 25, prohlédli jsme si obrázek a pojmenovali hračky:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_03?cc=cz&selLanguage=cs

 

5.11. 
Procvičujeme výslovnost a čtení čísel, poslouchali jsme písničky:

https://www.youtube.com/watch?v=HkkYaj0m6cg

https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

https://www.youtube.com/watch?v=7D4K9oi7oBM

https://www.youtube.com/watch?v=Yt8GFgxlITs

Zahraj si hru:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_02/games_unit02_01?cc=cz&selLanguage=cs

Poslouchali jsme příběh a trénovali jsme otázku HOW MANY...? (KOLIK...?), učebnice s. 20:

Na straně 21 jsme hledali schované obrázky tužek (celkem 10)

DÚ str. 19, spoj, pojmenuj čísla, procvičuj čísla 1-10

22.10.

Učíme se čísla 1-10.

Zpívali jsme písničku:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_02/singalong_unit02song2?cc=cz&selLanguage=cs

Jiné písničky k procvičení čísel:

https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

https://www.youtube.com/watch?v=glkQwKA5_PU

https://www.youtube.com/watch?v=Yt8GFgxlITs

https://www.youtube.com/watch?v=V_lgJgBbqWE

- vybarvi čísla na pracovním listě a pojmenuj je.

15.10.

Procvičujeme otázku WHAT IS THIS?

Poslouchali jsme příběh:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_02?cc=cz&selLanguage=cs

Pracovali jsem s obrázky.

Zpíváme písničku:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_02/singalong_unit02song?cc=cz&selLanguage=cs

8.10.

Učili jsem se novou písničku, učebnice s. 12:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_01/singalong_unit01song2?cc=cz&selLanguage=cs

Představili jsme si novou slovní zásobu - školní potřeby s. 14 a 15, procvičuj zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_02?cc=cz&selLanguage=cs

Zahráli jsme si pexeso:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_02/games_unit02_01?cc=cz&selLanguage=cs

 

- použij samolepky ze středu učebnice, UNIT 1, vylep je na straně 13 do obrázku a zopakuj si otázku WHO IS THIS ?

1.10.

Poslouchali jsme příběh, učebnice s.10, procvičujeme pozdravy.

Příběh jsme si zahráli.

Můžeš si doma zahrát hru:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_01/games_unit01_02?cc=cz&selLanguage=cs

 

. žáci si doma vybarví na s. 11 alespoň 3 postavy, Zkus se zeptat WHO IS THIS?odpovědět si IT´S .....

Kdo si rád vybarvuje, může i celý obrázeksmiley.

 

24.9.

Procvičujeme otázku WHO IS THIS? (Kdo je to?).

Odpověď na otázku IT´S....

Trénovali jsem vyjádření IT´S ME! (To jsem já)

Učebnice s.8, 9.

Písnička zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_01/singalong_unit01chant?cc=cz&selLanguage=cs

17.9.

Poznali jsme nové obyvatele domu -myška Ruby a myšák Spike.

Poslouchali jsme příběh a zkoušeli jsme si ho zahrát. Učíme se pozdravy, otázku na jméno .

Poslouchej zde:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_01?cc=cz&selLanguage=cs

- dokonči v učebnici na straně 7 obrázek, vybarvuješ jen plochy s tečkou.

KDO SE SKRÝVÁ V OBRÁZKU?

 

 

 

10.9.

Seznámili jsme se s učebnicí, která je zároveň pracovním sešitem.

Učili jsme se pozdravit a představit.

Představili jsme si členy rodiny, která žije v " HAPPY HOUSE"

(procvičuj zde):

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_01?cc=cz&selLanguage=cs

Zpívali jsme HELLO SONG.

(poslouchej zde):

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_01/singalong_unit01song?cc=cz&selLanguage=cs

Pexeso - členové rodiny:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_01/games_unit01_01?cc=cz&selLanguage=cs

A ještě jedna hra, kterou jsme nehráli, ale můžeš ji zkusit:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_01/games_unit01_02?cc=cz&selLanguage=cs

 

SLOVNÍK K UČEBNICI HAPPY HOUSE:

http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/happyhouse1.pdf?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub

 

Domácí úkol - žáci obdrželi 2 pracovní listy, vystřihnou kartičky a nalepí je tak, aby vznikl obrázek jednoho člena rodiny, obrázek vybarví.